Όταν ακούω Κυριάκο Παπαδόπουλο στο μυαλό μου μού έρχεται κατευθείαν θανατηφόρο σχεδόν μαρκάρισμα μία κίτρινη κάρτα και ίσως και μία απευθείας κόκκινη. Τσαμπουκάδες μέσα στον αγωνιστικό χώρο και τα λοιπά και τα λοιπά . Η ιστορία λοιπόν με την Ανανία αποτελεί ουσιαστικά μία πανηγυρική διάψευση της εικόνας του κλασικού μάτσο κάγκουρα Έλληνα ποδοσφαιριστή.
Αλλά ας δούμε τα πράγματα από την αρχή. Ο Κυριάκος στέλνει ένα βαρετό μήνυμα συνηθισμένο αλλά καθόλου αγενές. Τι κάνεις εσύ; Ρωτάει και προσπαθεί να κερδίσει μία οικειότητα αλλά οφείλουμε να του αναγνωρίσουμε ότι αποφεύγει τα κτητικά μου και τα λοιπά τους χαρακτηρισμούς μωρό και τα σχετικά και το μόνο του ατόπημα είναι ότι απευθύνεται στον ενικό. Αν θεωρείται και αυτό ατόπημα...
Μέχρι εδώ σχεδόν σχετικά όλα αναμενόμενα με greeklish στον ενικό και μία σχετική άνεση στην προσέγγιση καθώς είναι και γνωστός ποδοσφαιριστής. Συγνώμη όχι γνωστός πασίγνωστος καθώς έχει κάνει και η καριέρα σε μεγάλες ομάδες στο εξωτερικό, έχει παίξει και στην εθνική (και ακόμη παίζει). Η απάντηση που λαμβάνει; Για ποιό λόγο νομίζει ότι μπορεί να απευθύνεται στη δεσποινίς Ανανία στον ενικό και γνωριζόμαστε και γενικά ένα κράξιμο ίσως δυσανάλογο της προσέγγισης. Υπενθυμίζουμε ότι δεν είπε τίποτα πρόστυχο ή προσβλητικό. Βασικά είπε πολύ λίγα. Ίσως και να βαριόταν.
Και εδώ ακριβώς είναι το σημείο όπου ο Κυριάκος έχοντας δεχτεί ήδη την παρατήρηση και πηγαίνοντας για κίτρινη κάρτα, ουσιαστικά όχι μόνο αποφεύγει την κάρτα αλλά την λέει και στον διαιτητή (Ανανία) με επιτυχία. Θα περίμενε κανείς από έναν ποδοσφαιριστή νεαρό και εμφανίσιμο καλογυμνασμένο με πολλά λεφτά και τα λοιπά να έχει μάθει να μην δέχεται την άρνηση και να αντιδρά με άσχημο και ίσως υβριστικό τρόπο. Στην προκειμένη περίπτωση όχι μόνο είχαμε άρνηση αλλά και χώσιμο επομένως εγώ θα περίμενα από τον φίλο μας μία όχι και τόσο ευγενική αντίδραση. Μια πρόταση στη γαλλική ίσως.
Αντ αυτού αν και αμυντικογενής παίκτης με μία καταπληκτική τριπλά αδειάζει την κορασίδα λέγοντάς της ότι συγνώμη που σας ενόχλησα. Με αυτή την απάντηση γίνεται και ειρωνικός αλλά ταυτόχρονα και ευγενικός καθώς λέει συγνώμη και απαντάει και στον πληθυντικό όπως του έγινε υπόδειξη. Εν συνεχεία η Ανανία κοτσάρει στο διάλογο ένα άσχετο φιλοσοφικό απόφθεγμα και κάπου εκεί ιστορία τελειώνει διότι σίγουρα αν είχε συνεχιστεί θα είχαμε δει και τη συνέχεια δημοσιοποιημένη.
Όταν δημοσιοποιεί το διάλογο η Ανανία παρεκτρέπεται ο Κυριάκος ελαφρώς και της λέει είναι άρρωστη που το δημοσίευσε και ότι θα της κάνει μήνυση. Παρόλα αυτά ενδιαφέρον έχει και πάλι η αντίδραση του Κυριάκου. Δεν χρησιμοποιεί πουθενά το κλασικό ελληνικό "ξέρεις ποιός είμαι εγώ;" και "δεν ξέρεις που μπλέκεις και θα δεις τι θα πάθεις". Απλά της λέει ότι θα κάνει μήνυση όπου εδώ που τα λέμε έχει και κάθε δικαίωμα.
Η δημοσιοποίηση του διαλόγου είναι προφανές γιατί έγινε. Η Ανανία προσπάθησε να κερδίσει δημοσιότητα μέσα από αυτό και φαίνεται ότι τα κατάφερε. Βέβαια όχι με μία θετική άποψη για αυτήν. Αλλά ξέρετε τι λένε ότι όταν γράφουν κάτι για σένα, αυτό που έχει σημασία, είναι να γράφουν σωστά το όνομά σου. Ο απρόσμενος ήρωας της ιστορίας είναι ο Κυριάκος ο όποιος αν και ξεκίνησε την ιστορία ως κλασικός γύπας στη συνέχεια έδωσε μαθήματα σωστής συμπεριφοράς. Δυστυχώς δεν μπορεί να ειπωθεί το ίδιο για τη θηλυκή πλευρά του διαλόγου καθώς προσπαθώντας να μετατρέψει ένα βαρετό αλλά ευγενικό πέσιμο σε σεξουαλική παρενόχληση εξέθεσε χωρίς λόγο έναν άνθρωπο. Το σοβαρότερο ίσως, είναι ότι υπομόνευσε και το γενικότερο αγώνα που γίνεται από όλες τις γυναίκες για να περιοριστούν φαινόμενα πραγματικής σεξουαλικής παρενόχλησης. Η ίδια υποστήριξε ότι αυτό το έκανε επειδή την ενοχλούν διάφοροι αλλά το γεγονός ότι διάλεξε την παντελώς βαρετή και ευγενική συνομιλία με έναν διάσημο σίγουρα δεν στηρίζει καλά το επιχείρημα της. Αυτό που μένει από την ιστορία είναι το ερώτημα: Μήπως τελικά είναι παρεξηγημένη ψυχούλα ο Κυριάκος;